Oddziaływanie kryzysu kontenerowego na zyski aliansu Maersk

Ostatnie kilka miesięcy to bardzo trudna sytuacja jeśli chodzi o branżę morskiej spedycji. Ceny frachtu zmniejszają się bez przerwy, i póki co niewiele będzie wskazywało na to, żeby sytuacja nagle się odwróciła. Na to, że tak to teraz wygląda nałożyły się różne przyczyny. Po pierwsze znacznie spowolniła gospodarka w Chinach, a poza tym na rynku jest aktualnie naprawdę duża nadpodaż statków, co również ma spory wpływ na tak wyczerpującą wojnę cenową. Budowa teraz wodowanych kontenerowców zaczynała się kilka lat temu, kiedy rynek był w doskonałej formie. Największa liczba oddawanych statków zbiegła się z początkiem kryzysu w branży, i okazało się nagle, że duża ich część zwyczajnie nic nie ma do roboty. Oczywiście taka sytuacja ma spory wpływ na ogólną kondycję armatorów. Większość z nich notuje dużo mniej zysków, a niektórzy armatorzy zaczynają wręcz mieć straty. To wszystko narzuca podejmowanie radykalnych działań w celu ograniczenia kosztów, przewoźnicy szukają tu różnych sposobów na to, żeby pomimo bieżącego kryzysu działać na należytym poziomie.

Jakie znaczenie ma kryzys kontenerowy na przychody grupy MaerskTen globalny kryzys dotknął także nawet liderów z tej branży, co doskonale zobaczyć można na przykładzie firmy Maersk Group. W w czasie teraźniejszego kwartału bieżącego roku miała ona jedynie 224 mln dolarów zysków, co naprawdę jest niewiele jeśli się porówna do poprzedniego roku, kiedy było to miliard sześćset milionów. Spadek przychodów miał miejsce przy większości spółek giganta z Danii, z wyłączeniem Damco, Maersk Drilling i Maersk Tankers. Jeśli chodzi o Maersk Transport spory wpływ na wynik finansowy tej spółki ma niska cena ropy naftowej, co przyczyniło się do dużego popytu na nią. Z kolei największy kontenerowy przewoźnik, to znaczy Maersk Line w bieżącym kwartale zanotował tylko trzydzieści siedem milionów dolarów zysku. Rok temu było to aż 714 milionów, więc różnice są naprawdę duże. Jak jednak powiedział Nils S. Andersen, który jest prezesem Maersk Group, firma jest generalnie zadowolona z uzyskanych w tym roku wyników. Pomimo bardzo trudnej sytuacji wypracowano zyski w wysokości ponad dwustu milionów dolarów, zwłaszcza cieszy obronienie przez Maersk Line pierwszego miejsca między przedsiębiorstw z tej branży.
.