Teraz przewoźnicy kontenerowi w szybkim tempie pragną zwiększyć ilość transportową, a w następstwie tego zaczynają walczyć pomiędzy sobą.

Największy kontenerowiec świata (19,000 TEU) powstający na zamówienie China Shipping Container Lines (CSCL), oddany bedzie w ręce nowych właścicieli już w następnym miesiącu.  , wobec tego jego zorganizowania nie pożąda podjąć się byle kto, natomiast pomóc w jego realizacji zdoła tylko doświadczona spedycja transportowa.

Olbrzym zdeklasuje dotychczasowych rekordzistów: Maersk Mc-Kinney Moller, Majestic Maersk, Mary Maersk i Marie Maersk(18, 270 TEU).

Chińska firma nie zaprzestanie jednak na jedynym okazie nowego kolosa. Razem z nim w Hyundai Heavy Industries powstają dodatkowe 4 kontenerowce o takowych samych parametrach. Ich rozciągłość to 400m, wysokość 30,5m, a szerokość 58,6m.

Z początku jednostki miały być cokolwiek mniejsze (18,400 TEU), jednak CSL mając na względzie transport dodatkowych 600 kontenerów, wystąpiło do stoczni o zwiększenie rozmiaru do 19,000 TEU.

Kontenerowce te będą poruszane elektronicznie sterowanym sercem o mocy 77, 200 KM oraz dwoma systemami uzdatniania wody EcoBallast. Wyjątkowa budowa kluczowego motoru pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa, obniżyć głośność, drgania oraz emisję dwutlenku węgla.

System EcoBallast, wykorzystujący promienie ultrafioletowe, pozwoli natomiast filtrować ponad 3,000 m3 wody morskiej , filtrując i sterylizując bakterie i plankton większy niż 50µm.

Oddanie kolejnych 4 statków przewiduje się na lata 2015-2016.